Subject: Palun minu nimele
From: "Tuuli Tsahkna" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Mon, 7 Apr 2025 12:08:51 +0300

Hei!

Palun minu nimele, Deltas ja JIRAs, Deltas järjena 7.1-2/25/4362-2

Põlva maakond Räpina vald Toolamaa küla Mölleri kinnistu mahasõit, 
infopäring riigitee ristumiskoha lepingu tingimuste täpsustamiseks

Riigitee nr 18204 Toolamaa-Kureküla tee km 1,065

Päringu teostaja andmed allpool.

Aitäh!

Tervitades

Tuuli  PS – kui tähtaeg jääb ka mu puhkusele, las see olla, ideaalis vastan 
nkn käesoleva nädala jooksul

From: Tiit Viirelaid <[email-masked]>
Sent: Sunday, April 6, 2025 10:41 PM
To: Tuuli Tsahkna <[email-masked]>
Cc: Kristi Kuuse <[email-masked]>; Herkki Rõõm 
<[email-masked]>
Subject: Toolamaa küla Mölleri kinnistu ristumiskoha rekonstrueerimise 
tingimused

Lp Tuuli Tsahkna

Tere,

Pöördun Teie poole kuivõrd eelmisel nädalal menetlesite tulemuslikult 
müravalli püstitamise taotlust Toolamaa küla Mölleri kinnistul.

Müravalli püstitamise üheks eeltingimuseks on rekonstrueeritud uue 
asfaltkattega ristumiskoha olemasolu.

28.03.2025 andis Kristi Kuuse e-kirjaga Ivan Olefirile Transpordiameti 
poolsed tingimused ja põhimõttelise nõusoleku sama ristumiskoha lahendusele, 
millel "eemaldatakse kasvupinnas ning ristumiskoha kulunud või kahjustunud 
osad asendatakse kruusaga". (vt e-kiri allpool)

Nüüd oleme olukorras, kus lepingujärgselt peab huvitatud isik väljaehitama 
rekonstrueeritud uue asfaltkattega ristumiskoha, kuid naaberkinnistul oleva 
puidutöötlemise hoone valdajale andis TrAm arvamuse, et ristumiskoha 
rekonstrueerimisel asfaltkatet pole vaja ja piisab kui ristumiskoha kulunud 
või kahjustunud osad asendatakse kruusaga. Juhin tähelepanu, et Lauda 
kinnistule palke vedavad veokid põhjustasidki mahasõidu ja Mölleri 
kinnistule jääva eratee lõigu rekonstrueerimise tegeliku vajaduse.

Manuses on foto kõneall olevast ristumiskohast ja pinnasteest. Lauda hoonele 
(puidu töötlemine) juurdepääsutee ja ristumiskoht riigimaanteega ei taga 
sellisel kujul aastaringset kasutust ja tuleb rekonstrueerida kogu mahus.

Menetlustoimingute põhilised daatumid ja kirjeldus:

Augustis 27.08.2024 pöördusime kirjaga Transpordiameti poole selgitamaks 
välja Toolamaa küla Mölleri kinnistu ristumiskoha rekonstrueerimise 
tingimused.

Meie pöördumine oli ajendatud asjaolust, et naaberkinnistul (Lauda, tunnus 
70701:003:0063, tootmismaa 100%) olev nõuka aegne amortiseerunud laudahoone 
on hiljuti osaliselt rekonstrueeritud, kasutatakse puidutöötlemise hoonena 
ning juurdepääsutee ja ristumiskoht ei vastanud rekonstrueeritud hoone 
tegelikule kasutusotstarbele.

30.08.2024 kirjaga nr 7.1-1/24/14739-2 määras Transpordiamet /Herkki Rõõm/ 
ristumiskoha väljaehitamise nõuded (sh nõude koostada geodeetiline 
alusplaan).

Teostasime ja edastasime nõuetele vastava geodeetilise alusplaani.

17.10.2024 TrAM kirjaga nr 7.1-1/24/14739-4 edastasite meile ristumiskoha 
ehitamise lepingu koos lisadega.

Leping allkirjastati kahepoolselt ja hetkel on lepingu lisades olevate 
andmete põhjal ehitaja koostanud hinnapakkumise ristumiskoha ehitamiseks.

Allpool olevas vastuskirjas Ivan Olefir (Lauda kinnistu valdaja) avaldusele 
andis 28.03.2025 Kristi Kruuse Transpodiameti poolsed tingimused ja 
nõusoleku sama ristumiskoha lahendusele, mis oluliselt erineb 
Transpordiameti poolt varasema menetluse käigus heakskiidetud ja lepingu 
sõlmimise aluseks olevast lahendusest (nt puudub asfaltkatte ehitamise ja 
rekonstrueerimise kohustus ja Transpordiamet on nõus antud ristumiskoha 
kulunud osade asendamisega kruusaga).

Arusaadavalt ei ole Lauda kinnistu valdaja nõus osalema asfalteeritud 
ristumiskoha rekonstrueerimisel kui on Transpordiameti poolt on lubatav ka 
lahendus kus "eemaldatakse kasvupinnas ning ristumiskoha kulunud või 
kahjustunud osad asendatakse kruusaga".

Lauda kinnistul toimub puidu töötlemine ja tootmistegevusest tuleneva müra 
kaitseks taotlesime Transpordiametilt Mölleri kinnistule müratõkkevalli 
rajamiseks nõusolekut (vall paikneb riigimaantee kaitsevööndis).

TrAm andis 03.04.2025 kirjaga nr 7.1-2/25/4362-2 nõusoleku ja tingimused 
Toolamaa küla Mölleri kinnistule müratõkkevalli rajamiseks. Üheks 
tingimuseks on asfaltkattega rekonstrueeritud mahasõidu olemasolu.

Palun esimesel võimalusel tekkinud vastuoluline olukord lahendada.

Lugupidamisega,

Tiit Viirelaid

volitatud arhitekt

+372 5026790

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

--------------------------------------------

---------- Forwarded message ---------
От: Kristi Kuuse <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: пт, 28 мар. 2025 г. в 17:02
Subject: RE: juurdepääsuteest Lauda ja Mölleri kinnistutel
To: ivan olefir <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Lp Ivan Olefir

Suur tänu meie poole pöördumast!

Olete pöördunud Transpordiameti poole olukorra täpsustamiseks juurdepääsutee 
kavandamiseks Põlva maakonnas Räpina vallas Toolamaa külas Mölleri 
kinnistule (katastritunnus 70701:003:0021) Lauda kinnistu (katastritunnus 
70701:003:0063) juurdepääsuks. Mölleri ja Lauda kinnistu juurdepääsutee asub 
riigitee nr 18204 Toolamaa-Kureküla km 1,066. Annan järgnevalt üsna 
laiapõhjalise kirjelduse, vajadusel saame kõike täpsustada.

Annan selgitusi vastavalt piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja 
kliimaministri 17.11.2023 määrusele nr 71 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>  „Tee projekteerimise normid“.

Km 1,066 ristumiskoht on teeregistris registreeritud  tegevuskoha 
sissesõiduna ning meie hinnangul võib asukoht jääda samaks.

Meil ei ole tingimusi Mölleri kinnistu sisesele teele. Kandevõime tõstmiseks 
nõustume olemasoleva ristumiskoha remondiga riigitee alusel maal 
(70701:003:0364). Selleks näha vajadusel ette ristumiskoha remont riigitee 
aluse maa piires Tüüpjoonise 1 
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-10/2010_0150_004_1.pdf> 
mahus (mitte laiem), mille käigus eemaldatakse kasvupinnas ning ristumiskoha 
kulunud või kahjustunud osad asendatakse kruusaga 
<https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1080/4201/6004/MKM_m101_lisa10.pdf> 
(Tee ehitamise kvaliteedinõuded lisa 10 alusel segu Pos 5 või 6). 
Ristumiskoht peab jääma riigiteega võimalikult risti vähemalt 8 meetri 
pikkuselt, analoogselt nagu on Maa-ameti kaardirakenduses mõõdetav:

Maatulundusmaa ristumiskohtadel katte valikul soovitame kasutada juhendit: 
„Tüüpkatendid väikese liiklussagedusega teedele 
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-10/tuupkatendid_vaikese_liiklussagedusega_teedele_2019.pdf> 
.“

Vältida pinnase (muda jms ehitusmaterjal) kandumist riigiteele. Vajadusel 
näha ette vastavaid leevendavaid meetmeid, näiteks sõidukite puhastamine 
enne riigiteele sõitmist.

Kui ristumiskoha asukohta või katendikonstruktsiooni soovitakse muuta (nt 
asendada 2xpinnatud freesipurukattega) või kavandatakse olemasolevast väga 
palju erinevat liikluskoosseisu (suuremad ja pikemad masinad, tihedam 
kasutus) siis tuleb taotleda meilt nõuded teeprojekti koostamiseks.

Palun võtke julgelt ühendust, saame kõike täpsustada.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

-----Original Message-----
From: ivan olefir <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 18, 2025 9:44 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Avaldus

Tere.

Avalduse lisasin manusesse.

--

Lugupidamisega

Ivan Olefir

Olefir.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

--

Lugupidamisega
Ivan Olefir

Olefir.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.